lunes, 5 de marzo de 2012

GONG

GONG  EN EL MÒBIL.
Dedicat a la meva apreciada Cristina.
Ni tan sols eren les  dues de la matinada, quan de sobte se sent “GONG”,  paro atenció, i la meva imaginació em transportà a les muntanyes de LASA  en el TÍBET, amb  aquell majestuós silenci, amb una brisa d’aire que prové de la llunyania, em pregunto, d’on ve?  Aquell majestuós so! ... Al cap d’una estona,  torna a sonar, quan estava fent un    “ break” una parada tècnica  en la feina per sopar!!!, la Cristina que estava també a la saleta sopant amb mi. Comenta amb tota naturalitat, és un “whatsapp”, va  ser una frase contundent  per retornar a la nostra realitat!!!..
DEFINICIÓ:
El Gong es un instrument  arcaic utilitzat fa milers  d’anys  per l’home. Aquest element sagrat , ha estat utilitzat en molts àmbits de la vida del ésser  humà, tot i així, destaca principalment en rituals o cerimònies de caràcter transcendental, com naixements, defuncions, o bé,  celebracions  importants.
El Gong es molt simple. Es un sistema vibratori. Es el so de la creativitat  en sí  mateix .  Aquell que escolta un  Gong, escolta a l’Univers.  El Gong no és ordinari de tocar. D’ell, ve tota la música, tots els  sons i  totes les  paraules. El so  del Gong es el nucli de la paraula. El Gong no es un instrument musical ni un tambor. El Gong es una maca  vibració  reforçada. És com una multitud de cordes, como si es toqués amb un mil·lió de cordes...  El Gong es l’únic instrument amb el qual pots produir aquesta combinació de vibracions musicals.

2 comentarios:

  1. Que bé escrius Maria! m'alegro que el meu whatsapp et transportés a tan idílic destí! molts petonets bonica
    PD:et farà mal l'esquena asseguda al PC del portàtil així jijiji ;)

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Gràcies!!, per dir-m'ho.
      En quan al portàtil i la seva ergonomía, és que amb aquests tamborets, m'hi trobo com una gallina enfilada al pal del galliner, jjejejeje. No hi trobo la meva correcta postura.
      Gràcies i molts petonets!!!!

      Eliminar